Blog

Co powinna jeść młoda mama – na co musi zwracać uwagę?

Co powinna jeść młoda mama – na co musi zwracać uwagę?

Co powinna jeść młoda mama – na co musi zwracać uwagę? Ciąża, a także okres po narodzinach dziecka, to wielkie wyzwanie dla organizmu młodej mamy. Musi się on zregenerować, a także dojść do kondycji sprzed 9 miesięcy. Oprócz odpoczynku wszystkie matki muszą utrzymywać zdrową dietę, aby promować odzyskiwanie sił. Jednak co powinna ona zawierać, by przynieść jak najwięcej korzyści?

 

Rygorystyczne diety – powiedź im stanowcze NIE!

Masa nabyta w czasie ciąży służy jako zapas wykorzystywany do odnowy ciała, a także jako źródło energii podczas karmienia piersią. Po porodzie młode mamy nie powinny od razu stosować diakońskich diet, ponieważ takie zachowanie może przynieść im więcej problemów niż zalet. Trzeba pamiętać o tym, że po pojawieniu się dziecka na świecie trzeba poświęcić sporo siły na to, by należycie opiekować się małym człowiekiem – częste wstawanie w nocy, spacery i pielęgnacja wymagają wysiłku, a ten nie będzie możliwy, jeśli mama nie będzie się odpowiednio odżywiać.

Zbilansowana i zdrowa dieta jest tu kluczem do sukcesu. Dieta pudełkowa skierowana do młodych mam zawiera w sobie wszystko to, co pozwoli na regenerację organizmu i zapewnienie wartości odżywczych. Warto też zdawać sobie sprawę z tego, że wiele matek może być zbyt zmęczonych lub zajętych, by dbać o regularne przygotowywanie bogatych posiłków. Dlatego catering dietetyczny jest dla nich najlepszą opcją, by promować spadek kilogramów, a jednocześnie nie doprowadzić swojego ciała do skrajnego wycieńczenia.

Co powinna jeść młoda mama – na co musi zwracać uwagę?

Co powinna jeść młoda mama – na co musi zwracać uwagę?

Co może jeść młoda mama?

W społeczeństwie krąży wiele mitów co to tego, co może jeść młoda, karmiąca mama. W rzeczywistości jednak istnieje bardzo niewiele ograniczeń – muszą być to po prostu zdrowe i różnorodne posiłki. W diecie pudełkowej dla mam znajdują się:

  • Ziarna – żywność wytworzona z pszenicy, ryżu, owsa, mąki kukurydzianej, jęczmienia lub innego ziarna zbóż. Przykłady obejmują pieczywa pełnoziarniste, brązowy ryż i płatki owsiane.
  • Warzywa – w tym ciemnozielone, czerwone i pomarańczowe warzywa, rośliny strączkowe (groch i fasole) oraz przetwory warzywne.
  • Owoce – mogą być świeże, suszone, całe, pocięte, puree lub w formie soku. Jedyne, czego należy unikać, to kompotów, w których znajdują się pestki – mogą one zawierać kwasy, które przedostają się do mleka matki i nie są odpowiednie dla noworodka.
  • Nabiał – wybierając produkty mleczne trzeba koncentrować się na tym, aby były to opcje beztłuszczowe lub o niskiej zawartości tłuszczu, a także posiadające dużo wapnia.
  • Produkty wysoko białkowe – do tej grupy zalicza się białe mięso, ryby (w których nie zbierają się metale ciężkie), ale także rośliny strączkowe, orzechy i nasiona.
  • Zdrowe tłuszcze – dieta młodej mamy musi być bogata w roślinne tłuszcze, ponieważ dzięki nim organizm może wchłonąć liczne witaminy.

Chociaż większość matek chce jak najszybciej wrócić do wagi sprzed ciąży, to ekstremalna dieta i nagła utrata kilogramów mogą być niebezpieczne dla zdrowia. Warto poświęcić czas po narodzinach na cieszenie się maluszkiem i spędzaniem z nim jak największej ilości czasu. Pomóc w tym może catering dietetyczny, który nie tylko dostarczy odpowiednich wartości odżywczych, ale także zaoszczędzi sporo czasu.