Blog

Regularne jedzenie – dlaczego jest tak ważne?

Regularne jedzenie

Do tego, że odpowiednio zbilansowana dieta jest ważna, nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że regularnie przyjmowanie posiłków jest równie istotne. Wyrobienie sobie nawyku jedzenia o takich samych porach przynosi wiele zdrowotnych korzyści, a może mieć też wpływ na bardziej efektywną organizację czasu. Dlaczego warto wprowadzić regularne jedzenie do swojego życia? Swoje dania możesz zamówić w naszym kateringu dietetycznym. 

 

Zapewnia lepsze funkcjonowanie żołądka

Ludzie, którzy cierpią na problemy z układem pokarmowym, powinni spróbować odżywiać się w równych odstępach czasu. Dzieje się tak dlatego, że ich żołądki nie mają czasu na prawidłowe trawienie pokarmu, jeśli jedzą oni zbyt często lub zbyt dużo jednocześnie. Szczególnie dotyczy to sytuacji podjadania przed snem. W nocy metabolizm zwalnia, a żołądek nie jest w stanie przetrawić wszystkiego, przez co pojawia się nadmiar kwasów, który z kolei skutkuje bólami brzucha i ogólnie złym samopoczuciem.

Niekiedy jedzenie w podobnych godzinach może być trudne z powodu zmieniających się godzin pracy czy nawarstwienia się innych obowiązków. W takich sytuacjach świetnie sprawdza się dieta pudełkowa, gdyż codziennie otrzymuje się gotowy zestaw dobrze skonstruowanych posiłków. Ich zjedzenie można dostosować do swojego trybu życia, nawet jeśli jest ono bardzo wymagające.

Dlaczego warto wprowadzić regularne jedzenie do swojego życia? 

Dlaczego warto wprowadzić regularne jedzenie do swojego życia? 

Pomaga w pozbyciu się tkanki tłuszczowej

Nauka dowiodła, że ​​regularnie spożywanie posiłków sprawia, że aktywność metaboliczna wzrasta kosztem energii dostarczanej przez tłuszcze i glukozę, które są przechowywane w ciele. Dodatkowo organizm, który otrzymuje dawki pożywienia o tych samych porach, nie ma tendencji do odkładania tłuszczu na sytuacje awaryjne – przyzwyczaja się do tego, że momenty głodu nie następują, więc nie musi kumulować zapasów energii.

Regularne jedzenie połączone z cateringiem dietetycznym jest więc jedną z najlepszych opcji dla tych, którzy chcą schudnąć. Dobór odpowiednio zbilansowanych posiłków, które posiadają wszystkie niezbędne wartości odżywcze, zapewnia także wsparcie organizmu w czasie aktywności fizycznej.

Daje więcej energii

Jedzenie jest paliwem napędowym dla ciała. Jeśli więc je się za mało lub zbyt dużo, to znacznie obniża się wydajność organizmu. Regularne spożywanie posiłków służy utrzymaniu poziomu energii na najbardziej optymalnym poziomie, dzięki czemu osiąga się najlepsze wyniki w czasie wzmożonej aktywności, jak również łatwiej się zasypia czy wybudza. Zarówno ciało jak i umysł uwielbiają rutynę, gdyż w ten sposób dostosowują się do zadań i wyzwań, jakie się przed nimi stawia.

Kto szczególnie powinien regularnie spożywać posiłki?

  • Osoby z niedowagą, z indeksem masy ciała (BMI) wynoszącym 18,5 lub mniej;
  • Ludzie borykający się nadwagą;
  • Dzieci, zarówno te najmłodsze, jak i młodzież – regularne posiłki zapewniają im stały dostęp do wartości odżywczych, które są niezbędne do prawidłowego wzrostu;
  • Kobiety w ciąży i karmiące piersią;
  • Ludzie zażywający leki;
  • Diabetycy;
  • Osoby chorujące na schorzenia układu pokarmowego.