0
Blog

Dieta dla sportowca? Zobacz, jaka będzie dla Ciebie idealna!

By 16 czerwca 2020No Comments
Dotrzymaj noworocznych postanowień dzięki diecie pudełkowej!

Dieta dla sportowca? Zobacz, jaka będzie dla Ciebie idealna! Niekiedy porady żywieniowe, specjalne programy ćwiczeń i dieta pudełkowa mogą być skierowane do osób, które są bardzo aktywnie fizycznie. Jednak większość ludzi nie ma tak ogromnego zapału i sport traktuje bardziej jako formę rozrywki i dobrą zabawę. I takie podejście jest jak najbardziej godne pochwały! Co należy jeść i jaki catering dietetyczny wybrać, gdy nie ma się ściśle określonych ram treningowych? 

 

Ustalenie zapotrzebowania organizmu

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że każda osoba ma inne zapotrzebowanie na kalorie czy nawet mikro- i makroskładniki. Wynika to z ogólnej kondycji zdrowotnej, przebytych chorób, wykonywanej pracy czy częstotliwości stresujących wydarzeń w życiu. Do tego niezwykle ważne jest to, kiedy i jaki sport uprawia. Warto więc przeanalizować wszystkie z tych aspektów, a następnie zdecydować się na taki catering dietetyczny, który będzie w stanie pokryć określone zapotrzebowanie.

Nie można tu również zapominać o celach, jakie chce się osiągnąć dzięki diecie pudełkowej. Jeśli ma ona wspomóc budowanie mięśni, to musi być bogata w proteiny, z kolei jeśli ma przyczynić się do chudnięcia, to musi zapewniać ujemny bilans kalorii.

Co wybrać?

Pomimo różnorodności i odmiennych wymagań, dla uproszczenia można jednak założyć dwa najpopularniejsze scenariusze. W pierwszym z nich dieta pudełkowa ma być idealna dla kobiety w wieku 30 lat, która wykonuje pracę biurową i w weekend poświęca 8 godzin na jazdę rowerem. Zależy jej także na schudnięciu. W tym przypadku plan LifeFit 1200 lub 1500 kcal powinien się sprawdzić. Drugi przypadek dotyczy 25-letniego mężczyzny, który pracuje fizycznie i co dwa dni odwiedza siłownie, bo chce zbudować imponującą masę mięśniową. Dieta PowerFit 3500 lub 4000 kcal może być dla niego niezwykle pomocna.

O czym warto pamiętać?

Catering dietetyczny, niezależnie od tego, ile kalorii dostarcza, zawsze będzie w stanie uzupełnić zapotrzebowanie na mikro- i makroskładniki. Dlatego nawet niewielka aktywność fizyczna, dokonywanie dobrych wyborów żywieniowych, jedzenie odpowiednich porcji i przestrzeganie kilku prostych zasad pomoże osiągnąć cele związane z prowadzeniem zdrowego trybu życia.

Osoby, które sport traktują jak zabawę i sposób na miłe spędzanie czasu, są w o wiele lepszej sytuacji niż te, dla których aktywność fizyczna jest katorgą. Warto więc wspierać w sobie to pozytywne podejście i wykrzesać z niego wszystko to, co najlepsze dla osiągania założonych celów. Zarówno chudnięcie, jak i budowanie zjawiskowej sylwetki, będzie w takim przypadku przyjemnym, bezproblemowym doświadczeniem. Szczególnie wtedy, gdy wybierze się właściwy catering dietetyczny i dostosowany do potrzeb plan żywieniowy.

Warto więc pamiętać o najważniejszych wskazówkach dotyczących dobrego odżywiania:

  • różnorodność i smak są kluczem do powodzenia diety,
  • jedzenie ma sprawiać przyjemność,
  • należy unikać przetworzonych produktów,
  • dieta musi być bogata w warzywa, owoce, strączki i produkty pełnoziarniste,
  • niskotłuszczowe artykuły są tak samo smaczne, jak ich tradycyjne odpowiedniki,
  • zioła i przyprawy są niezwykle ważnymi elementami diety i warto uatrakcyjniać nimi dania.