Blog

Jak zacząć jeść zdrowo?

Dieta a stres

Jak zacząć jeść zdrowo? Wiele osób chce zacząć jeść lepiej, jednak zupełnie nie ma pomysłu, jak się za to zabrać. A trzeba pamiętać o tym, że zdrowe odżywianie nie musi być trudne, stresujące, kosztowne lub męczące. Nie musi też wiązać się ze wprowadzaniem diet z dnia na dzień. Nie musi być spektakularne, widowiskowe i związane z egotycznymi nazwami potraw. Jeśli chce się wprowadzić trwałe, zrównoważone zmiany w sposobie odżywiania, wystarczy wykonać kilka prostych kroków. Jakich?

 

Zwracaj uwagę na warzywa

W zachodniej kulturze utarło się, że posiłek bez mięsa nie jest pełnowartościowy. Tak naprawdę sięga się po nie przy każdej okazji – szynka na porannej kanapce, kabanos przed obiadem, schabowy do ziemniaków, pasztet na kolację. Ludzie codziennie spożywają ogromne ilości produktów odzwierzęcych, a te nie są zbyt dobre dla układu trawiennego i ogólnej kondycji organizmu. Warto pamiętać o tym, że można je zastąpić wieloma roślinnymi odpowiednikami, które mają tyle samo (a często nawet i więcej) białka i innych ważnych składników odżywczych. Wegetariańska dieta pudełkowa zastępuje mięso takimi składnikami jak:

  • ciecierzyca,
  • soja,
  • tofu,
  • soczewica,
  • czerwona fasola,
  • ryż,
  • kukurydza,
  • brokuły.

Warzywa dostarczają tak wielu cennych witamin, minerałów i składników odżywczych, a dodatkowo są najlepszym źródłem błonnika – związku, który przyspiesza trawienia i sprawia, że szybciej odczuwa się sytość. Warto na początku swojej przygody ze zdrowym odżywaniem zdecydować się na catering dietetyczny – dzięki niemu „odczaruje się” warzywa i przestaną się one kojarzyć z niesmacznymi posiłkami. Tak naprawdę można z nich stworzyć przepyszne, sycące, interesujące, pełnowartościowe dania.

Warzywa dostarczają tak wielu cennych witamin, minerałów i składników odżywczych, a dodatkowo są najlepszym źródłem błonnika – związku, który przyspiesza trawienia i sprawia, że szybciej odczuwa się sytość.

Warzywa dostarczają tak wielu cennych witamin, minerałów i składników odżywczych, a dodatkowo są najlepszym źródłem błonnika – związku, który przyspiesza trawienia i sprawia, że szybciej odczuwa się sytość.

Ogranicz ilość cukru

Nie jest tajemnicą, że spożywanie zbyt dużej ilości cukru może przyczynić się do zwiększenia masy ciała i problemów zdrowotnych. Jednak wbrew pozorom to nie słodycze są tu największym problemem, gdyż każdy jest świadomy, że są one kaloryczne. Cukier jest jednak dodawany do większości gotowych dań. Znajduje się w sosach, mieszankach przypraw, wodach smakowych, a ogromne ilości cukru są także w sokach dedykowanych dzieciom i w napojach energetycznych dla dorosłych.

Ważne! Cukier kryje się na etykietach pod postacią słodzików lub syropów.

Wyeliminuj przetworzone produkty spożywcze.

Zdrowe jedzenie kojarzy się przeważnie z czymś kosztowym, jednak tak naprawdę to właśnie do jego przygotowania wykorzystuje się mniej składników i procesów! Zdrowa dieta pudełkowa opiera się na nieprzetworzonych produktach, dzięki czemu są one bogatsze w składniki odżywcze.

Trzeba pamiętać również o tym, że artykuły, które zawierają sztuczne dodatki, słodziki, rafinowane cukry lub nadmierną ilość tłuszczów przynoszą ze sobą jedynie „puste kalorie” – poza nimi nie wnoszą do organizmu nic więcej. Przetworzona żywność zakłóca trawienie i zwiększa ryzyko przyrostu masy ciała. Zamiast niej można zdecydować się na świeże, pyszne, zdrowe, tanie i sycące dania, jakie dostarcza catering dietetyczny.