0
Blog

Proste porady żywieniowe, które każdy może zastosować

Proste porady żywieniowe

Prezentujemy proste porady żywieniowe, które każdy może zastosować! Szukając idealnego sposobu na schudnięcie, szybko można poczuć się zdezorientowanym. Do wyboru są tysiące diet i programy ćwiczeń, które niejednokrotnie się wykluczają. Jednak w rzeczywistości nie trzeba wiele, by poprawić swój wygląd, samopoczucie i kondycję. Właściwy catering dietetyczny, dostosowany poziom aktywności fizycznej i pozytywne nastawienie to wszystko, co jest potrzebne.

Co jest ważniejsze – dieta czy ćwiczenia?

Aby osiągnąć utratę masy ciała, trzeba stworzyć deficyt kalorii. Badania wykazały, że trudno to osiągnąć tylko poprzez ćwiczenia, a kontrolowanie tego, co się je, przynosi znacznie lepsze efekty. Eksperci zgadzają się, że około 80% sukcesu podczas chudnięcia przypada na dietę, a kolejne 20% na trening.

Podczas gdy dieta pudełkowa pomaga w utracie tłuszczu i przynosi organizmowi niezbędne mikro- i makroelementy do budowania masy mięśniowej, to wymagany jest minimalny wysiłek, by wyrzeźbić sylwetkę. Nawet bez aktywności fizycznej zauważalny będzie spadek wagi, a także lepsze samopoczucie. W podobny sposób będzie to działać, jeśli wybierze się odwrotną drogę – więcej sportu przy znikomej zmianie diety. Warto jednak czerpać wszystko to, co najlepsze z obu aspektów – dobrać odpowiedni catering dietetyczny, dzięki któremu nie będzie trzeba odmawiać sobie przyjemności i stosować ćwiczenia na miarę obecnej kondycji.

Proste porady żywieniowe. Z czego zrezygnować?

Odchudzanie kojarzy się z ograniczaniem pysznych przekąsek i „jedzeniem sałaty”. Jednak to tak nie działa! Oczywiście w przypadku osób bardzo otyłych lub tych, które w żaden sposób nie dbają o swoją dietę, konieczne będzie wprowadzenie radykalnych zmian. Z kolei ci, którzy chcą zgubić tylko kilka kilogramów i ich głównym celem jest poprawa samopoczucia, nie muszą rezygnować ze swoich ulubionych dań, o ile będą spożywać je o odpowiednim czasie i we właściwej dawce.

Catering dietetyczny dla odchudzających się osób stworzony został w taki sposób, by rekompensować braki, jakie mogą się pojawić np. po odstawieniu słodyczy. Bogaty jest on w słodkie, ale naturalne produkty, które szybciej usuwane są z organizmu i nie odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej.

Istnieje jednak grupa produktów, których warto unikać, niezależnie od tego, czy jest się na diecie odchudzającej, czy też nie. Mowa tu o wszystkich wysoce przetworzonych artykułach, takich jak:

  • parówki,
  • tanie szynki,
  • sery,
  • gotowe dania typu mrożona pizza.

 W ich składzie ilość ważnych mikroelementów jest znikoma, a z kolei są kopalnią cukru, tłuszczu i chemicznych ulepszaczy.

Jesteś tym, co pijesz. Zobacz proste porady żywieniowe

W temacie utraty wagi często zapomina się o tym, że nie tylko posiłki, ale również napoje mają ogromne znaczenie. Dieta pudełkowa na odchudzanie nie zadziała, jeśli każde danie będzie popijać się słodzonym sokiem czy gazowanym, wysokocukrowym trunkiem. Bardzo ważne jest to, aby pić odpowiednią ilość wody (obecnie naukowcy są zdania, że dla zdrowej, dorosłej osoby jest to 1,5 l dziennie) i naturalnych napojów – bezpieczna jest niesłodzona kawa, herbata czy napary ziołowe. Można również wybrać świeżo wyciskane soki, ale trzeba pamiętać o tym, że obok potężnej dawki witamin zawierają one również sporo fruktozy.