was successfully added to your cart.

Koszyk

Blog

Szkodliwe mity na temat odchudzania

Część z popularnych mitów jest po prostu niebezpieczna i może w znaczny sposób zaszkodzić wdrażaniu zdrowych nawyków żywieniowych. Poznaj szkodliwe mity na temat odchudzania. Na które z nich należy szczególnie uważać?

Każdy na pewno nie raz usłyszał stwierdzenia dotyczące zdrowego odżywiania, które nie miały nic wspólnego z prawdą. Niektóre z nich powielane są od pokoleń, mimo że badania naukowe już dawno je dyskredytowały. Część z popularnych mitów jest po prostu niebezpieczna i może w znaczny sposób zaszkodzić wdrażaniu zdrowych nawyków żywieniowych. Poznaj szkodliwe mity na temat odchudzania. Na które z nich należy szczególnie uważać?

 

Tłuszcze odpowiedzialne są za tycie

Tłuszcze mają złą reputację, ale ich eliminacja z jadłospisu jest ogromnym błędem. Analiza przeprowadzona na Harvardzie i składająca się z 53 badań na grupie ponad 68 000 osób porównywała skuteczność różnych diet i wynikającą z tego roczną utratę masy ciała. Naukowcy stwierdzili, że osoby, które spożywały niskotłuszczowy plan odżywiania, nie miały lepszych wyników niż te, które przyjmowały normalne posiłki.

Nawet dieta pudełkowa, która jest skierowana do osób odchudzających się, musi zawierać w sobie optymalną ilość tłuszczów. Dzięki nim przyswajana jest znaczna grupa witamin, a dodatkowo chronią one przed sięganiem po słodkie i słone przekąski.

Catering dietetyczny stawia na zdrowe źródła tłuszczu, takie jak oliwa z oliwek, łosoś, awokado czy orzechy włoskie. Nie spowodują one zwiększenia masy ciała, a poprawiają wiele funkcji organizmu, w tym pracę serca.

Dobra dieta to taka o małej zawartości węglowodanów

Wymyślono już setki jadłospisów, w których najważniejszych założeniem jest ograniczanie ilości spożywanych węglowodanów. Plany te często pomagają w krótkotrwałej utracie wagi, ale rzadko prowadzą do długoterminowych rezultatów. Prawdą jest natomiast to, że niektóre węglowodany są lepsze niż inne. Naturalnie występujące węglowodany znajdujące się w owocach, warzywach, ziarnach, roślinach strączkowych i nasionach powinny stanowić istotną część zdrowej diety. Zbilansowany catering dietetyczny pokrywa od 45% do 65% dziennej wartości kalorii właśnie z takich źródeł węglowodanów.

Część z popularnych mitów jest po prostu niebezpieczna i może w znaczny sposób zaszkodzić wdrażaniu zdrowych nawyków żywieniowych. Poznaj szkodliwe mity na temat odchudzania. Na które z nich należy szczególnie uważać?

 Poznaj szkodliwe mity na temat odchudzania. Na które z nich należy szczególnie uważać?

Kalorie są sobie równe

Nie wszystkie pokarmy mają takie same właściwości, nawet jeśli zawierają taką samą liczbę kalorii. Żywność bogata w cukry może powodować wzrost poziomu cukru we krwi, co jest sygnałem dla organizmu, że powinien przechowywać więcej tłuszczu. Z kolei tak samo kaloryczny batonik, ale bez dodatków cukrów i stworzony na bazie ziaren, przynosi więcej niezbędnych wartości odżywczych i energii. Dieta pudełkowa pełna jest potraw opartych na naturalnych składnikach, które posiadają pewną wartość kaloryczną. Niekiedy zaskakujące dla niektórych może być to, jak dużo tak naprawdę zdrowej żywności „mieści się” w 2500 kcal.

 

Zdrowe odżywianie polega na odmawianiu sobie przyjemności

Słodycze, smażenie potraw na głębokim oleju, białe pieczywo, słone przekąski – zazwyczaj to właśnie te produkty są zakazane na jakiejkolwiek diecie. A wystarczy zdać sobie sprawę z tego, że istnieją one już od setek lat, a globalny problem z otyłością pojawił się dopiero na przestrzeni tych ostatnich. Wynika on nie z tego, że ludzie sięgają po „jedzeniowe przyjemności”, ale jak często to robią. Dieta pudełkowa dla osób dbających o linię nie odcina się od słodkości. Wręcz przeciwnie – jest w niej miejsce na deser, często stworzony z owoców czy zdrowych alternatyw.