was successfully added to your cart.

Koszyk

Blog

Wakacyjny catering dietetyczny

Wakacyjny catering dietetyczny

Wakacyjny catering dietetyczny to coś dla Ciebie! Wiele osób traci apetyt, kiedy temperatura na zewnątrz przekracza 30oC. Mało kto ma wtedy ochotę spędzać czas w kuchni przy rozgrzanych garnkach i wymyślać skomplikowane dania, które muszą być nie tylko pożywne, ale również orzeźwiające i lekkie. Catering dietetyczny w okresie wakacji jest świetnym rozwiązaniem, które pozwala cieszyć się wolnym czasem i pysznym, zdrowym jedzeniem. Co zawiera taka dieta pudełkowa i dlaczego warto się na nią zdecydować latem?

 

Dlaczego latem nie ma się ochoty na jedzenie?

Wbrew pozorom organizm w okresie letnim wykonuje wiele dodatkowych zadań, by móc normalnie funkcjonować. Przede wszystkim zajmuje się schładzaniem ciała w taki sposób, by nawet największe upały nie powodowały przegrzania. W tym celu wykorzystuje zapasy wody, by zmienić ją w pot, który jest najskuteczniejszą metodą na obniżenie temperatury ciała. Oznacza to, że w czasie podwyższonych temperatur zapotrzebowanie na wodę w orgazmie jest ogromne, dlatego pokarmy stałe przechodzą na „dalszy plan”.

Apetyt zmniejsza się wraz z upałem też dlatego, że ciało stara się wytwarzać jak najmniej energii. Wszystkie funkcje organizmu, w tym trawienie, tworzą ciepło, dlatego musi pojawić się bariera, która spowolni tę pracę.

Ważne! Wraz z potem traci się wodę oraz witaminy i minerały. Ich niedobór może przyczyniać się do zaburzeń równowagi chemicznej w organizmie, które także tłumią chęć na jedzenie.

Kolejnym bardzo ważnym aspektem jest również samo przygotowywanie posiłków, które często wiąże się ze wzmożonym wysiłkiem i przebywaniem w ciepłym otoczeniu. Dlatego też catering dietetyczny może w faktyczny sposób wpływać na samopoczucie, gdyż oprócz dostarczania pożywnych i lekkich dań, uwalnia także od obowiązku spędzania czasu w kuchni.

Wakacyjny catering dietetyczny

Wakacyjny catering dietetyczny może być zarówno zdrowy, jak i smaczny. 

Co jeść latem?

Kiedy na dworze jest gorąco, każdy pragnie czegoś bardziej schłodzonego i odświeżającego na swoich talerzach. Jednak jedzenie lodów przez cały okres wakacyjny jest nie tylko zgubne dla sylwetki, ale także dla zdrowia. Dlatego też dieta pudełkowa może być bogata w kilka poniższych, przykładowych składników.

  1. Ogórek gruntowy

Lato to najlepszy czas dla tych niezwykle popularnych warzyw. W tym okresie są dostępne świeżo zebrane, bogate w składniki odżywcze ogórki, których największym plusem jest to, że zawierają pokaźne ilości wody. Dzięki temu nie tylko nawadnia się nim organizm, ale dostarcza również witamin i minerałów, których deficyt pojawia się wraz z upałami.

  1. Sałata rzymska

Podobnie jak w przypadku ogórka, sałata to w większości wyłącznie woda. Dodatkowo stanowi dobre źródło:

  • żelaza,
  • magnezu,
  • potasu,
  • licznych związków wykazujących działanie antyoksydacyjne.

Wykazano również, że zawarty w sałacie chlorofil przyspiesza gojenie się ran i może wspierać regenerację skóry po zbyt długiej ekspozycji na słońcu.

  1. Mięso gotowane na parze

Zrezygnowanie z tłustych potraw jest najlepsze, co można zrobić w czasie wakacji. Catering dietetyczny, który nie zakłada zrezygnowania z mięsa, będzie proponował je w lekkiej formie, takiej jak gotowanie na parze lub pieczenie bez tłuszczu.

Ważne! Tłuszcz jest ciężkostrawny, więc zmusza organizm do wzmożonej pracy, przez co podnosi się jego temperatura.