0
Blog

Kilkudniowe obżarstwo – jak zwalczyć jego skutki?

Kilkudniowe obżarstwo – jak zwalczyć jego skutki? Latem pilnowanie zdrowej diety może być prawdziwym wyzwaniem. Z jednej strony warzywa i owoce są w tym okresie najsmaczniejsze i jednocześnie niezwykle tanie, ale z drugiej co chwilę organizowane są grille, wesela i inne zakrapiane imprezy. Łatwo popaść w kilkudniowe obżarstwo, którego skutki mogą być opłakane. Co zrobić, by pozbyć się uczucia ociężałości i jaka dieta pudełkowa może przyspieszyć ten proces?

 

Nagłe pogrożenie sylwetki

Zdecydowana większość osób miała w swoim życiu chociaż raz taki moment, gdy spojrzała w lustro i nie mogła uwierzyć, że ich sylwetka tak bardzo się zmieniła – i to oczywiście w negatywny sposób. Często wystarczy do tego jeden szalony weekend, kiedy to impreza goni imprezę, a podstawą żywienia stają się frytki z majonezem.

 

Ciężko uwierzyć w to, że kilka dni rozpusty może tak bardzo odbić się na wyglądzie. Na szczęście warto pamiętać o tym, że efekt ten nie jest trwały i jeśli odpowiednio szybko się na niego zareaguje, to można go bezproblemowo zniwelować. Dodatkowe wałki na brzuchu są tym bardziej denerwujące latem, kiedy to chce się wyjść na plaże lub pobiegać ze znajomymi, a kondycja na to nie pozwala. Co zrobić, by „wrócić do siebie”?

 

Właściwa dieta

Lekka, oczyszczająca dieta pudełkowa jest najlepszym przyjacielem, gdy trzeba przywrócić organizm na jego dawne tory. Jest to ważniejsze niż ćwiczenia – aktywność fizyczna oczywiście pomoże przyspieszyć proces naprawy, jednak ciało potrzebuje teraz właściwych składników odżywczych, aby na nowo zbudować ładną sylwetkę.

 

Chudnięcie to proces, w którym dieta odpowiedzialna jest aż za 80% wyniku. Warto więc postawić na taki catering dietetyczny, który faktycznie umożliwi szybkie zgubienie nadprogramowych kilogramów, które powstawały podczas weekendowego obżarstwa.

 

Co robić po kilkudniowym obżarstwie – 6 wskazówek

  1. Postaw na treściwe śniadania bazujące na warzywach

Warzywa, owoce, płatki owsiane i inne produkty, które zawiera dużą ilość błonnika, pomogą oczyścić jelita i usuną wrażenie ociężałości.

  1. Uzupełnij niedobór białka

Alkohol i fast foody przyjmowane przez kilka dni, mogą wystawić organizm na skraj wytrzymałości. Potrzebne jest więc białko, by ciało mogło rozpocząć procesy naprawcze i zregenerować komórki.

  1. Unikaj przez tydzień niezdrowego jedzenia

Po maratonie obżarstwa trzeba powiedzieć „kategoryczne nie” śmieciowemu jedzeniu. Pizza, frytki, przekąski w automatach lub słodycze nie mają żadnej wartości odżywczej i tylko rozszerzą żołądek oraz podniosą poziom cukru we krwi.

  1. Wybieraj zdrowe przekąski

W czasie rekonwalescencji to warzywa powinny dominować w diecie. Jeśli ma się problem z ich przyjmowaniem w dużych ilościach, to warto postawić na pełnoziarniste, bogate w błonnik pokarmy, które sprawią, że nie będzie się miało ochoty na jakiekolwiek przekąski.

  1. Jedz regularnie

Regularność posiłków ma ogromne znaczenie dla procesu chudnięcia. Dieta pudełkowa może pomóc w ustaleniu stałych godzin spożywania najważniejszych dań, dzięki czemu łatwiej będzie zgubić nadprogramowe kilogramy.